torsdag 23 juli 2009

Kaka


Jag fortsätter baka tigerkaka tills jag kommit på knepet för att få den perfekta marmoreringen. Jag provar ny hällteknik, kanske lyckas denna gång. Drömde att jag tappade hår. Skulle fläta men drog ut en stor hårtest. Förskräckt. Drog ut en till, det bara lossnade. Tittade på J och han såg ut som ett stort Jaha? Drömde om grävandet av en stor grav, dit vattnet från en sjö leddes i vindlande gångar. Minns att jag tänkte att liket, det var en man, skulle smutsa ner vattnet och det skulle bli ofräscht att bada. Vad säger du om det mamma?
Tillvaron känns bra. Igårkväll lossnade knaket i bäckenet. Tänk att man kan bli så glad för ett knak. Stoppar barn i vagn och går och handlar på tokvivo. Borde kanske vilja mer men är just nu nöjd med canal+ och stickningen. Kaffekoppen. Tar en promenad runt om och tänker att om jag träffar mamman med fina barnvagnen igen så ska jag säga hej.
Det blir ingen bra marmorering den här gången heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar